نکاتی برای بازسازی بدن خود پس از بیماری
نوشته شده توسط : sanaz

دوره پس از بیماری مانند یک سواری بی پایان است. در حالی که خوشبختانه می توانید از یک بیماری خاص عبور کنید، سفر هنوز به همین جا ختم نمی شود. در عوض، بدنی باقی می‌ماند که مانند گذشته قوی و فعال نیست و باید زمان کافی را برای بهبودی از بیماری اختصاص دهید.

راه بهبودی سالم ممکن است طولانی باشد، اما همچنین مهم است. عوامل زیادی می توانند به شما کمک کنند تا مطمئن شوید که پس از بیماری به درستی بهبود می یابند، و این پست وبلاگ برخی از نکات اصلی در مورد چگونگی بهبود سریع بیماری را مورد بحث قرار می دهد.پزشکی و سلامتی

3 توصیه برای بازگشت به خانه (روش سالم)پس از یک دوره بیماری

برای عبور از این دوران سخت زندگی، صبر و فداکاری لازم است، اما نگران نباشید. گزینه ها و توصیه های سلامتی ما می توانند به آسان تر شدن شرایط برای دوره بهبودی شما کمک کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

نکته 1: زندگی فعال را به آرامی و با آرامش پشت سر بگذارید

وقت گذاشتن برای بهبودی به این معنی است که خیلی سریع و سخت به خودتان فشار نیاورید. ممکن است فکر کنید بازگشت به فعالیت های سنگین اشکالی ندارد چون احساس بهتری دارید، اما بدن به استراحت مناسب نیاز دارد تا به درستی التیام یابد. بنابراین وقتی دکترتان استراحت در رختخواب را برای مدتی تجویز می کند، به این دلیل است که به شما در روند بهبودی کمک می کند.

پیاده روی های کوتاه داشته باشید یا تنها به مدت یک ساعت یا کم تر کار کنید. فعالیت بدنی خود را کم کم افزایش دهید تا زمانی که احساس کنید بدنتان می تواند بیشتر کار کند.تمریناتی برای سبک زندگی سالم

نکته 2: حتی اگر گرسنه نیستید، غذای مغذی بخورید

تغذیه بدن با تغذیه مناسب به شما کمک می کند تا از بیماری ها و جراحات بهبود پیدا کنید. همانطور که بدن شما بهبود می یابد، به مواد مغذی بیشتری از حد معمول نیاز دارد. نشان داده شده است که غذاهای سالم مانند سبزیجات، میوه ها و سایر منابع عالی پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و پروبیوتیک ها باعث بهبودی می شوند.

علاوه بر این، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید، غذا بخورید. خوردن مهم است، به خصوص زمانی که در حال بهبودی از یک بیماری هستید. تا آنجا که ممکن است، با مقادیر کم میان وعده های سالم، وعده های غذایی، یا نوشیدنی های سالم شروع کنید. اگر معده ناراحت هستید، ممکن است رژیم BRAT (موز، برنج، سس سیب، نان تست) را نیز انتخاب کنید. در این مدت از مصرف غذاهای شیرین، شور و چرب خودداری کنید.

نکته 3: آب بنوشید تا مرطوب بماند

زمانی که می خواهید سلامتی خود را بهبود ببخشید، هیچ چیز از قدرت آب کم نمی کند، بنابراین حتما مقدار زیادی از آن بنوشید تا هیدراته بمانید. هنگامی که بیمار هستید، اغلب تب، اسهال و استفراغ را تجربه می کنید. این موارد می تواند منجر به کم آبی بدن شود، بنابراین باید خطرات آن را به حداقل برسانید. همچنین به دفع سموم بدن کمک می کند.

مصرف آب خود را از حد معمول افزایش دهید. روزانه حداقل سه لیتر آب بنوشید. البته ممکن است علاوه بر آب، مایعات سالم دیگری نیز بنوشید تا به شما کمک کند بهبود پیدا کنید. این مایعات ممکن است شامل آبگوشت، چای و نوشابه های مغذی یا آبمیوه ها باشند.

تمریناتی برای سبک زندگی سالم





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: